agones live

Τετάρτη, Ιουλίου 6

Κόντρα Ραγκούση με ταξιτζήδες και ...Ρέππα


Ν. Ανδρασκέλας [πρόεδρος οδηγών ταξί Κομοτηνής]: «Λαϊκό μέσο μεταφοράς το ταξί στην Ελλάδα, το επάγγελμά μας είναι ήδη ανοιχτό»
99 ταξί δουλεύουν σήμερα στην Κομοτηνή.
Με 24ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία από τις 5 σήμερα το πρωί, απαντούν οι 40.000 αυτοκινητιστές ταξί της χώρας, στο προωθούμενο νομοσχέδιο περί της απελευθέρωσης του
επαγγέλματός τους, υπογραμμίζοντας τη θέση τους «να δοθούν νέες άδειες εκεί που υπάρχει πραγματικά ανάγκη και δεν υπάρχουν ταξί». Εμείς βγήκαμε στις πιάτσες μιλήσαμε με τους ανθρώπους που καταθέτουν την αγωνία τους, καταγράψαμε την άποψη του προέδρου του σωματείου ταξί.

Υπερπληθώρα ταξί στην Ελλάδα (και στην Κομοτηνή)

Για «λογική του παραλόγου» κάνει λόγο ο πρόεδρος του σωματείου οδηγών ταξί Κομοτηνής Νίκος Ανδρασκέλας, και αναφέρεται στην αλλαγή των δεδομένων μετά την αντικατάσταση του κ. Ρέππα από τον κ. Ραγκούση: «Υπήρχε μια διαβούλευση με τον προηγούμενο υπουργό, και πάνω-κάτω είχαμε συμφωνήσει σε κάποια θέματα.

Τώρα έχουμε έναν υπουργό που μόλις ορκίστηκε, κοίταξε να καταργήσει έναν κλάδο, να παίξει με το μεροκάματο, τον μόχθο και την ανέχειά μας και να φέρει ένα μπάχαλο, ένα αλαλούμ», σημειώνει και καταθέτει ένα από τα βασικότερα επιχειρήματα του κλάδου του: «Στην Ελλάδα έχουμε τα πιο πολλά ταξί της Ευρώπης αναλογικά με τον πληθυσμό μας.
Δηλαδή τρία ανά χίλιους κατοίκους. Στην Ευρώπη η αναλογία είναι από ένα έως ενάμισι ταξί ανά χίλιους κατοίκους, το πολύ δύο ανά χίλιους κατοίκους σε κάποιες πόλεις που έχουν πολύ τουρισμό, αεροδρόμια και λιμάνια. Πουθενά λοιπόν δεν συμβαίνει αυτό που υπάρχει στην Ελλάδα.

Ούτε στην Ευρώπη, ούτε στην Ουγκάντα. Ξεπερνάμε τα όρια και της Ευρώπης και της Αφρικής». Ειδικότερα μάλιστα για την Κομοτηνή, όπως λέει, «είμαστε 99 ταξί μέσα στην πόλη, ενώ αν ήμασταν ευρωπαϊκή πόλη, θα ήμασταν το πολύ 60 αυτοκίνητα».

Στην Ελλάδα το φθηνότερο κόμιστρο πανευρωπαϊκά

Επιπλέον, ο κ. Ανδρασκέλας, υποστηρίζει ότι το κόμιστρο στη χώρα μας είναι το χαμηλότερο σ’ όλη την Ευρώπη: «Το ταξί στην Ελλάδα είναι το πιο φθηνό. Ελάχιστη μίσθωση 3,40 ευρώ με ΦΠΑ, δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη, ούτε καν στις ανατολικές χώρες όπου υπάρχουν άλλα μεροκάματα, άλλα έξοδα, άλλες συνθήκες διαβίωσης. Στην Ευρώπη το ταξί είναι είδος πολυτελείας.

Στην Ελλάδα είναι λαϊκό μέσο μεταφοράς. Υποκαθιστούμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, και το κράτος κάνει κοινωνική πολιτική με τις δικές μας πλάτες και τσέπες χρόνια τώρα».

«Το επάγγελμά μας είναι ήδη ανοιχτό»

Συνάμα, τονίζει, πως επί του πρακτέου το επάγγελμα είναι ήδη ανοιχτό: «Εδώ και δεκαετίες ακούγεται η απελευθέρωση των ταξί, όμως το επάγγελμα επί της ουσίας είναι ανοιχτό, έχει ανοίξει από χρόνια. Έχουν δοθεί πάρα πολλές άδειες, από πολλές κυβερνήσεις, και από την επταετία και στη μεταπολίτευση και δίνονται ακόμα, δόθηκαν πρόσφατα σε μερικά νησιά».

Αυξομειούμενες οι τιμές των αδειών

Σχετικά με τις τιμές των αδειών, συμπληρώνει πως αυτές εξαρτώνται από το νόμο της προσφοράς και της ζήτησης: «Όταν υπάρχει μεγάλη ζήτηση η τιμή είναι ψηλά, όπως παντού στην αγορά, όπως πχ. στην πλατεία για να κάνεις μαγαζί, τα νοίκια και ο αέρας είναι ακριβά. Όταν δεν υπάρχει ζήτηση, όπως συμβαίνει σήμερα και οι τιμές πέφτουν».

Φαινόμενα αδικιών

Ο πρόεδρος των ταξιτζήδων της Κομοτηνής, δεν παραλείπει να αναφερθεί και σε περιπτώσεις κατά τις οποίες κάποιοι ευνοούνται από τέτοιου τύπου αλλαγές, εκφράζοντας την υπόνοια ότι δεν αποκλείεται να επαναληφθούν: «Υπάρχουν συνάδελφοι που αγόρασαν πάρα πολύ ακριβά τις άδειές τους και δεν έχουν κάνει καν απόσβεση και χρωστάνε τα μαλλιοκέφαλα τους. Και υπάρχουν και κάποιοι άλλοι, τυχεροί, που πήραν δωρεάν άδειες, με ένα χαρτόσημο, από κάποιες κυβερνήσεις και τις πούλησαν μέσα σε έναν χρόνο και τα οικονόμησαν! Θα έχουμε σίγουρα τέτοια φαινόμενα. Κάποιοι θα πάρουν άδειες, μεθαύριο θα κορεστεί ξανά η αγορά, θα πουν δεν δίνουμε άλλες άδειες, και θα τις πουλήσουν». Πάντως, προσθέτει πως «αυτή τη στιγμή δεν έχουμε σαφή εικόνα για το τι θα γίνει. Δεν ξέρουμε τίποτα. Κανένας δεν γνωρίζει κάτι συγκεκριμένο. Έχουμε μια κυβέρνηση που λέει ότι απελευθερώνονται τα ταξί, αλλά σε τρεις μήνες θα ξέρουμε τι σόι απελευθέρωση θα είναι αυτή και τι χαρτιά και τι δικαιολογητικά θα χρειάζονται...».

«Θα πεινάσουμε»

Καταλήγοντας, καλεί την Πολιτεία να εξετάσει το θέμα με μεγαλύτερη ευαισθησία: «Το ταξί δεν είναι παιχνίδι στα χέρια του κάθε υπουργού. Υπάρχουν ταξί που σπουδάζουν παιδιά, που συντηρούν τρεις οικογένειες, που αποπληρώνουν δάνεια. Κινδυνεύουμε να χάσουμε τα σπίτια μας που τα βάλαμε υποθήκες, ακόμη και τα ίδια μας τα ταξί».

Δεν υπάρχουν σχόλια: