Διαδικαστικά αλλά και ουσιαστικά προβλήματα έχουν ενσκήψει τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας της ‘‘Υπηρεσίας Μιας Στάσης’’, που δυσχεραίνουν την επίτευξη του στόχου που έχει θέσει το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για ίδρυση μιας επιχείρησης, μέσα σε μια μέρα και από ένα μόνο σημείο.
Τα ουσιαστικά προβλήματα, βέβαια που αντιμετωπίζει στην λειτουργία του το νέο σύστημα , επί της ουσίας δεν οφείλονται στο ίδιο το σύστημα , αλλά αποτελούν παρενέργειες
της λειτουργίας γενικότερα της δημόσιας διοίκησης και για να επιλυθούν απαιτείται η πλήρης και σωστή μηχανοργάνωση όλων των υπηρεσιών του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Έτσι οι επιχειρηματίες που προσέρχονται στην Υπηρεσία Μιας Στάσης των Επιμελητηρίων, εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται, όχι λόγω υπαιτιότητας τους ή υπαιτιότητας των επιμελητηρίων, αλλά εξαιτίας της γενικότερης οργάνωσης και λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών.
Το τελευταίο διάστημα το ΤΑΧΙS απ όπου εκδίδονται οι φορολογικές ενημερότητες συνεχώς αντιμετωπίζει προβλήματα λειτουργίας και έτσι καθυστερεί η έκδοση τους που είναι αναγκαία για την ίδρυση επιχειρήσεων, αλλά και για πολλές άλλες δράσεις των επιχειρήσεων.
Επίσης, σε καθημερινή βάση παρουσιάζονται προβλήματα, κυρίως στην διεκπεραίωση των διαδικασιών με τις υπηρεσίες του ΙΚΑ, του ΟΑΕΕ κλπ., που δεν είναι μηχανογραφημένες σε όλη την επικράτεια , με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η on line αποστολή στις υπηρεσίες μιας στάσης των Επιμελητηρίων των αναγκαίων ασφαλιστικών ενημεροτήτων και η απόκτηση τους να γίνεται με τους παλαιούς χρονοβόρους τρόπους, είτε ενδουπηρεσιακά είτε ακόμη και με την προσέλευση των ενδιαφερομένων επιχειρηματιών στις υπηρεσίες αυτές.
Αποτέλεσμα, αυτών των αδυναμιών είναι να μην έχει καταστεί δυνατή μέχρι και σήμερα η επίτευξη του στόχου της σύστασης προσωπικών εταιρειών –τουλάχιστον σε όλες τις περιπτώσεις-στους χρόνους που το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης έχει σχεδιάσει.
Σε ότι αφορά τα διαδικαστικά ζητήματα που αποτελούν το εύκολο μέρος του προβλήματος ,αναμένεται να λυθούν σύντομα, καθώς αφορούν κυρίως την έκδοση Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για την στελέχωση των Υπηρεσιών του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) επί τη βάση του οποίου λειτουργούν και οι Υπηρεσίες Μιας Στάσης των Επιμελητηρίων, την συνεργασία μεταξύ των διάφορων υπηρεσιών που μέχρι σήμερα εμπλέκονταν στην ίδρυση μιας επιχειρήσεις με τις νέες υπηρεσίες μιας στάσης, τον επακριβή καθορισμό των δικαιολογητικών που πρέπει να κατατίθενται στις Υπηρεσίες Μιας Στάσης.
Και τέλος ένα ακόμη ουσιαστικό πρόβλημα, αλλά και που αυτό αναμένεται να επιλυθεί με την πρωτοβουλία που έχει αναλάβει το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης είναι οι διαδικασίες που έπονται μετά την σύσταση μιας επιχείρησης μέχρι την έναρξη της λειτουργίας της, όπως οι αδειοδοτήσεις από την πολεοδομία, την πυροσβεστική το υγειονομικό κλπ.
Όπως, έχει δηλώσει στο newscode.gr , ο υπουργός κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης ήδη βρίσκεται στη Βουλή για ψήφιση το νομοσχέδιο για την απλοποίηση της αδειοδότησης των τεχνικών επαγγελμάτων, των εταιριών μεταποίησης και των επιχειρηματικών πάρκων. Επί της ουσίας με το νέο αυτό νομοσχέδιο , μια μεγάλη μερίδα επιχειρήσεων θα μπορούν πλέον πρώτα να παίρνουν την άδεια για την έναρξη της λειτουργίας και μετά θα γίνεται ο έλεγχος. Δηλαδή απ το μοντέλο πρώτα «ελέγχω» και μετά «αδειοδοτώ» πάμε στο μοντέλο πρώτα «αδειοδοτώ» και μετά «ελέγχω». Μέσα στον Απρίλιο και αυτή η παρέμβαση θα είναι νόμος του κράτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου