Μετά την παρέμβαση του πρώην Δημάρχου Αλεξ/πολης για τα οικονομικά δεδομένα απαντώ για τελευταία φορά ως εξής:
Μετά την ανάληψη των καθηκόντων μου ως δημάρχου του
διευρυμένου Δήμου Αλεξ/πολης προέβην σε έλεγχο των οικονομικών
δεδομένων του Καποδιστριακού Δήμου Αλεξ/πολης και προέκυψε ότι:
Α) Οι άμεσα απαιτητές και εκκαθαρισμένες οφειλές του Δήμου προς τρίτους ανέρχονται στο ποσόν των 8.345.164 ευρώ.
Β) Οι βραχυπρόθεσμες απαιτητές και εκκαθαρισμένες οφειλές (εντός του 2011) για συνεχιζόμενα έργα ανέρχονται στο ποσόν των 2.875.000 ευρώ.
Δ)Και τέλος η υποχρέωση, εξόφληση τόκων κατά προσεγγιστικό υπολογισμό ανέρχεται στο ποσό των 4.500.000 ευρώ περίπου.
Η υποχρέωση προς τρίτους του Δήμου για το άνω ποσό των 8.345.164 ευρώ, δημιουργήθηκε το 2010 και δή προς το τέλος.
Από τις άνω οφειλές και την ανάγκη κάλυψής του αλλά ταυτόχρονα με τη δημιουργία αυτών των χρεών προς την αγορά κλονίσθηκε και η αίσθηση της χρηστότητας και της καλής πίστης προς τους δημότες και ιδιαίτερα προς τους εκατοντάδες δημότες δανειστές του Δήμου.
Η έρευνα όμως ανέδειξε και ένα άλλο τεράστιο θέμα: ότι στα 8 έτη διοίκησης από τη Δημοτική Αρχή υπό τον πρώην Δήμαρχο κ. Γεώργιο Αλεξανδρή, ανατέθηκαν περίπου 1.000 έργα με την διαδικασία της ΑΠ’ ΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ, η οποία σύμφωνα με το Νόμο ακολουθείται σε επείγουσες περιπτώσεις ή σε ειδικά έργα ή σε έργα μέχρι 45.000 ευρώ, χωρίς όμως κατάτμηση έργων και με διαφάνεια.
Εν προκειμένω η απελθούσα Δημοτική Αρχή και τα εκτελεστικά του όργανα δημιούργησαν μια δημοτική επιχείρηση την «ΑΝΕΤΑ» στην οποία ανέθεταν με πάγιο ποσοστό έκπτωσης 3% προς αυτήν όλα τα έργα και με την σειρά της αυτή μέσω του προέδρου της, που ήταν δημοτικός σύμβουλος από την άνω δημοτική παράταξη που είχε τη διοίκηση του Δήμου την περίοδο 2003-2010, ανέθεσε σ΄άλλους εργολάβους την εκτέλεση.
Μετά τη διάλυση της ως άνω επιχείρησης, χωρίς διαφάνεια, ανέθεταν πάλι με την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης συνεχώς έργα προσδιορίζοντάς τα μέχρι 45.000 ευρώ.
΄Οπως δε φαίνεται από τις καταστάσεις ο πλειοδότης είχε πάντα!!! μία(1) μονάδα έκπτωσης διαφορά κατά ένα μαγικό….. τρόπο σε σχέση με τον δεύτερο προσφέροντα έκπτωση ήτοι (2% προς 1%) ή (3% προς 2%) προκύπτοντας η όλη εικονικότητα των άνω προσφορών η οποία γινόταν με προσυνεννόηση.
Διερευνόντας την όλη υπόθεση ανακάλυψα ότι χρησιμοποιήθηκαν διάφορα τεχνάσματα όπως αυτό της απόκρυψης της διενέργειας διαγωνισμών που δημοσιεύονταν σε φύλλο μοναδικό Κυριακής(όπως το προσκομιζόμενο στις 26-7-2009, όπου κατεχωρήθησαν 14 έργα Χ 45.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ και συνολικά 630.000 ευρώ) με προφανές επιδιωκόμενο αποτέλεσμα της μη γνώσης σε ευρύτερο κοινό ώστε να μοιρασθούν σε εργολάβους αρεσκείας της Δημοτικής Αρχής.
Η από 24-2-2011 απαντητική επιστολή της άνω εφημερίδας δεν δικαιολόγησε έκτακτη έκδοσή της, αφού κανένας λόγος έκτακτης ειδησεογραφίας, ή ανάγκης προθεσμιών υπήρξε, όπως προκύπτει από το άνω φύλλο της εφημερίδας.
Σύμφωνα με τα προεκτεθέντα προκύπτει αβίαστα ότι η ζημία από τις συμπεφωνημένες παράνομα κατά τα άνω εκπτώσεις των 1.000 περίπου απευθείας αναθέσεων έργων που ανήλθαν περίπου ως κόστος στο ύψος των 40.000.000 ευρώ αφαιρεθέντος περίπου το 3% και το εργολαβικό όφελος 18% τουλάχιστον στα έργα προς ΑΝΕΤΑ ήτοι 21% , απώλεσε ο Δήμος περίπου 15% κατά μέσο όρο κέρδος από την βεβαία επίτευξη ποσοστού 30% στα ασφαλτικά, 40% στα οικοδομικά και 50% στα χωματουργικά ήτοι 40.000.000 Χ 15% = 6.000.000 ευρώ περίπου.
Η δικαιολογία και το επιχείρημα ότι κάθε έργο χωριστά εγκρινόταν από την περιφέρεια ως νόμιμο είναι αλχημιστικό υπό την έννοια ότι η περιφέρεια κάθε φορά είχε μπροστά της προς έγκριση ένα έργο που από μόνο του δεν φαινόταν ότι είχε κάτι μεμπτό πειθαρχικά και ποινικά, όμως η εικόνα διαφέρει άρδην με τα όσα παρέθεσα ανωτέρω.
Αυτή είναι η αλήθεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου